M

środa, 21 lutego 2018

Jak być produktywnym ?


Witam raz jeszcze! 
Nie wiem co powiedzieć, znowu mnie tutaj nie było przez bardzo długi czas. Nie mam usprawiedliwienia na siebie, po prostu nie mam, ale wiem co mam… dużo pomysłów:)

źródło



Sesja już pewnie się skończyła - choć zakładam że nieliczni jeszcze walczą i trzymam za nich kciuki, a ja postanowiłam przymaszerować z postem dotyczącym planowania czasu.
 Pełno jest różnych porad w Internecie pt.: " Jak zaplanować swój dzień.', "Co zrobić by nie marnować czasu.", w wielkim skrócie  - jak być po prostu produktywnym. I taka jest prawda że się DA i nie trzeba się wcale przemęczać tylko poświęcić trochę czasu na organizację.
Stwierdziłam, że podzielę się z wami co działa w moim przypadku - może komuś się przyda;)


Dopiero jako  25 latka (niestety nikt nie młodnieje) odkryłam jak wiele plusów ma świadome i tu podkreślam !ŚWIADOME ! organizowanie czasu (rychło w czas się obudziłam).  Widzimy jak wiele osób odnosi sukces i myślimy : " bo im to łatwo przychodzi a ja nie mam czasu…", a prawda jest taka że każdy ma go tyle samo tylko trzeba mieć odpowiedni plan:) I taki plan trzeba nauczyć się tworzyć.
Dobra organizacja pozwoli nam znaleźć czas również dla siebie i powinniśmy go uwzględnić zawsze :)

  • Pierwszą rzeczą która dla mnie działa najlepiej (może jestem staromodna;))  to kalendarz i długopis , lub zwykła kartka papieru.Dobrze jest każdego wieczoru po prostu posadzić 4 litery na krześle i zapisać wszystko co chcemy zrobić dnia kolejnego. Z doświadczenia polecam rozpisanie godzinowego "planu działania". Dzięki temu wiem co mam zrobić o każdej porze dnia i staram się trzymać planu. Pamiętajcie żeby uwzględnić przerwy i traktujcie je jako czas dla siebie  - pozwoli to uniknąć zerkania na Facebooka czy Instagrama co 5 minut w czasie przeznaczonym na pracę czy naukę. Niech przerwa będzie nagrodą:)

  • Kalendarz Google - jeśli ktoś lubi mieć kalendarz zawsze przy sobie a telefon mamy praktycznie przy naszym tyłeczku całe dnie. Możemy tam wszystko łatwo zsynchronizować i zawsze będziemy na bieżąco  z długoterminowymi planami.

  • Następna rzecz to robienie list z których możemy kolejno odznaczać co dzisiaj robiliśmy. Często robię to na kartce w kalendarzu ale również czasami używam do tego OneNote'a. Ten program jest po prostu świetny- łatwo zrobimy kolorowe ,  przejrzyste notatki, listy z których możemy odznaczać zadania. Świetnie planuje mi się w nim projekty   - bardzo ułatwił mi pisanie notatek podczas Erasmusa:))( P.S. O studiowaniu za granica możecie przeczytać w poprzednim poście).


To co mogę powiedzieć na koniec… Planowanie dnia jest SUPER!

  • Pozwala zaoszczędzić czas  - od razu wiemy co mamy zrobić
  • Daje nam poczucie kontroli
  • Po każdym "odhaczonym" zadaniu pojawia się uczucie satysfakcji ( trochę samozadowolenia i pewności siebie jeszcze nikogo nie zabiło;))
  • Znika uczucie, że czas przecieka nam przez palce
  • Łatwiej zaplanować "czas wolny"
  • Widząc i mając namacalny ;) dowód wykonanej wzrasta nasza motywacja

Najważniejszą rzeczą w tym wszystkim jest wyrobienie sobie nawyku zapisywania tego co mamy zrobić, nie jest łatwo (szczególnie na początku),ale warto.
Kolejna sprawa to nie popadanie w depresje jeżeli nie wykonamy czegoś z listy. Każdemu może się zdarzyć i czasami nie jesteśmy w stanie dokładnie oszacować ile czasu potrzebujemy na wykonanie "zadania".

Wiec, siadaj, planuj, pracuj i ciesz się efektami :)

P.S. Jeśli macie jakies pytania czy przemyslenia zapraszam do dzielenia sie w komentarzach i na mojego instagrama !!! :)

21 komentarzy:

  1. Ja dopiero całkiem niedawno przeorganizowałam się na tyle, że faktycznie czuję, że jestem w stanie ogarniać dom, rodzinę, pracę, pasję i rzeczywistość. Nie jest łatwo. Kalendarz z zadaniami na każdy dzień ułatwia, tak samo jak nie włączanie tv. To dopiero prawdziwy zjadacz czasu :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Uff na szczęście nie mam telewizora :P Dla mnie jawiększy zjadacz czasu to facebook i Instagram - niby tylko 5 minut ale robi się z tego godzina ! :) Kalendarz i długopis to poczatek do produktywności :D

      Usuń
  2. Najważniejsze jest odpowiednie zaplanowanie dnia.
    Od kilku lat poprzez odpowiedni harmonogram planuje tak swój dzień, by na wszystko starczyło czasu! :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I o jest własnie to nie marnujemy czasu i spokojnie znajdziemy "chwilę dla siebie " w ciagu dnia! :)

      Usuń
  3. Bardzo przydatny post :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio mam taką manię, że dużo bym chciała zrobić i mam wielkie plany, masę pomysłów ale jak przychodzi już ten czas to nie wiem od czego zacząć ... więc tu fb, tu coś tam i leci jak zawsze a potem narzekam, że "znowu nie był to produktywny dzień" takie błędne koło - ba ja już nawet planner kupiłam taaki piękny od madamy i teraz sobie tak leży na półce to 130zł i patrzy na mnie a ja na niego :D
    Obiecuję poprawę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To czekam w takim razie na informację! Jak już masz piękny planer to szkoda nie używać ! :D

      Usuń
  5. Ja nawet nie oglądam telewizji. Staram się organizować sobie czas, ustalać jakoś przebieg dnia, aby mi na wszystko starczyło czasu

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja wszystko wpisuję do papierowego kalendarza. Nic nie motywuje do działania tak, jak fizyczne skreslanie kolejnych punktów!

    OdpowiedzUsuń
  7. prowadziłam papierowy kalendarz, ale teraz sprawę ułatwia konto Google, gdzie mam wszystko podpięte:) wyznaczam i zapisuję wizyty z dzieckiem u lekarza, lub swoje ważne wydarzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja zawsze lubilam planowac te wazniejsze rzeczy i miec sprawy poukladane.
    Dobrze jest miec zorganizowany czas, bo wtedy mozna zrobic wiele rzeczy.

    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zawsze byłam chaotyczną osobą, ale od kiedy kilka lat temu zaprzyjaźniłam się z kalendarzem jest o niebo lepiej. Przede wszystkim dlatego, że wszystko mam zapisane, co do jakiego dnia musi być wykonane, a stąd już nie duży krok do planowania. Zabieram się za czytanie wspomnianego posta o studiowaniu za granicą :-D

    OdpowiedzUsuń
  10. Super przydatny post <3 jeszcze te piękne zdjęcia *u* Zapraszam na nowy post na moim blogu https://beautywithreviews.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobry plan to podstawa, bez niego łatwo o chaos. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Prowadzę planery, więc wiem o czym piszesz. Już nie potrafię inaczej tego ogarnąć.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dokładnie tak jak piszesz, planowanie jest super, bo dzięki niemu maksymalnie wykorzystujemy czas na zaplanowane działania i kończymy dzień z satysfakcją wykonanego planu. W bardzo podobny sposób jak Ty rozpisuję każdy dzień i odhaczam wykonane zadania. Fantastyczny wpis! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi sobie wyobrazic że jeszcze do niedawna nie wiedziałam co mam zrobić z dniem a teraz mam tyle pracy :P:P Dziękuję bardzo !

      Usuń
  14. Ja zawsze mam jakieś plany, ale planera nie używam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Z planowaniem nigdy nie miałam problemu. Nie rozumiem również ludzi, którzy mówią: nie mam czasu. Na wszystko jest czas, ale to kwestia organizacji.

    OdpowiedzUsuń
  16. świetny wpis, spróbuje wcielić w życie

    OdpowiedzUsuń
  17. U mnie sprawdza się kalendarz w telefonie.

    OdpowiedzUsuń